1. Viata practica

    Exercitiile de viata practica sunt introduse copilului pentru a beneficia de experiente reale de viata. Acestea dezvolta independenta, concentrarea, auto-controlul si coordonarea fizica a copilului.

    1. Senzorial

    Copii invata despre lumea din jurul lor prin utilizarea constanta a tuturor simturilor.

    Activitatile si materialele sunt realizate in asa fel incat sa dezvolte cele 5 simturi ale copilului.

    Acestea dezvolta abilitati esentiale cum ar fi diferentierea, independenta, gandirea, estimarea si exactitatea perceptiei si perceptia similaritatilor si diferentelor care construiesc fundatia pentru matematica.

    1. Limbaj

    Copilul invata sa citeasca printr-o serie de exercitii si activitati.

    In primul stadiu, ei invata sunetele fonice prin  activitati variate, ulterior recunoscand si asociand literele cu suntele fonice.

    In al doilea stadiu, citesc, construiesc, amesteca cuvinte si eventual trec la diagramele cu vocale si consoane.

    Ultimul stadiu in citire este introducerea gramaticii, intelegerii si scrisului creativ.

    1. Matematica

    Materialele Montessori Matematica imbina o metoda concreta unde copiii invata conceptele matematicii lucrand cu diverse echipamente cum ar fi: barele numerice sau margelele.

    In acest fel invata cele 4 operatii matematice de baza (adunarea, scaderea, inmultirea si impartirea). Ulterior, avanseaza gradual spre concepte mai abstracte si probleme care ii pregatesc pentru scoala formala.

    1. Cultura

    Stiintele le ofera copiilor jocuri pe care, prin manipulare si discutii, ii ajuta sa inteleaga lumea din jurul lor.